Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příměstský tábor jako prostředek k rozvoji sociální integrace dětí se zdravotním postižením
UHLÍKOVÁ, Barbora
Magisterská diplomová práce se věnuje tématu integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami obecně, ve školství a ve volnočasových aktivitách. Z volnočasových aktivit bylo zvoleno téma příměstského letního tábora. Teoretická část se věnuje volnému času a možnostem volnočasových aktivit, a to jak před rokem 1989, tak po roce 1989. Dále popisuje možnosti integrace dětí s handicapem a zkoumá otázku: "Jaké jsou příležitosti/možnosti a úskalí integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do společnosti?" Praktická část popisuje návrh, přípravu a realizaci projektu pětidenního příměstského tábora pro šest dětí ve dvou skupinách. V každé skupině bylo jedno dítě se speciálními vzdělávacími potřebami: v první skupině chlapec s Downovým syndromem, v druhé skupině chlapec na vozíčku. Projekt byl náročný, ale úspěšný. Kromě projektu tábora je v praktické části kapitola věnovaná rozhovorům s rodiči nebo blízkými dětí, které byly na tomto táboře a také s dobrovolnicí od salesiánů, která má zkušenosti s integrací dětí se speciálními vzdělávacími potřebami.
Význam pobytů mimo rodinu pro děti s postižením
KOCINOVÁ, Nikola
Předmětem této práce jsou dva druhy pobytů mimo rodinu, a to v první řadě letní tábory pro děti s postižením, které poskytují například různé neziskové organizace, školy, kluby apod, a jsou tak oblíbenou součástí letních prázdnin, a v druhé řadě odlehčovací pobyty, které fungují v rámci sociálních služeb podle § 44 zákona č. 108/2006 o sociálních službách ve znění pozdějších předpisů, které slouží především pro to, aby si pečující osoby dětí s postižením, mohly odpočinout. V praktické části nalezneme vyhodnocení výsledků výzkumu, jehož cílem je zjistit, jaký je význam pobytů mimo rodinu v kontextu rodinného soužití. Dílčím cílem je prozkoumat, jaký význam má pobyt na konkrétní jedince s určitým druhem postižení. V rámci výzkumu byly položeny tři výzkumné otázky. Otázky směřovaly ke zjištění, v jakých oblastech pobyty dětem s postižením prospívají, jak vnímají pobyt mimo rodinu rodiče a jak samotné děti. K dosažení cílů byl použit kvalitativní postup, jehož základem se stala výzkumná metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dítěte s postižením, kteří využívají pobyt, a také s dětmi, které se pobytu účastnily. Jejich odpovědi byly následně zpracovány technikou otevřeného kódování a poté proběhla kategorizace dat. Z výsledků vyplývá, že pobyty mimo rodinu prospívají nejen dětem s postižením z hlediska osamostatnění se, socializace a komunikace, ale také rodičům, kteří si mohou libovolně naložit se svým volným časem. Tato bakalářská práce může posloužit jako informační materiál pro jiné rodiče, kteří mají dítě s postižením, a uvažují o možnosti pobytu mimo rodinu, ale také jako zpětná vazba organizacím, jež tyto pobyty poskytují.
Optimalizační model využitelný při plánování dětských táborů
Hlavenka, Vojtěch ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Skočdopolová, Veronika (oponent)
Cílem diplomové práce je zpracování modelu, schopného v krátkém časovém úseku rozdělit účastníky velkých dětských táborů do oddílů, podle zadaných omezení. V první části je nabídnut popis zkoumané agentury a všech důležitých podmínek, které budou v modelu vystupovat. Druhá část je věnována teoretickému popisu, zejména jsou zmíněny základy matematického programování a práce v excelu a VBA. Poznatky jsou vybrány tak, aby popisovaly v práci skutečně využívané postupy a metody. Následující třetí část zobrazuje finální podobu modelu tak, aby znalý čtenář nemusel procházet celý postup práce, popsaný ve čtvrté části. Zde probíhá postupné testování modelu, především za pomoci doplňku MS Excel, řešitele. Všechny nalezené problémy jsou řešeny ihned, tak, aby v páté části mohlo být implementováno prostředí aplikace, která koncovému uživateli umožňuje spuštění modelu bez výrazné znalosti problematiky. Aplikace využívá širokých možností práce ve VBA. Šestá část krátce nastiňuje možné zapojení add-inů, jiných než je kapacitně omezený řešitel. V závěru práce jsou shrnuty všechny předešlé části a je nabídnuto řešení, kterým se ubírat při reálném zapojení aplikace do procesu táborů.
Letní tábory a jejich specifika pro děti se zrakovým postižením
JANOUŠKOVÁ, Martina
Tématem této bakalářské práce jsou letní tábory a jejich specifika pro děti se zrakovým postižením. Cílem práce bylo poskytnout porovnání mezi tábory speciálními a tábory umožňujícími integraci, ve vztahu k dětem se zrakovým postižením. Pro dosažení tohoto cíle byly zmapovány klady, zápory a z nich vyplývající specifika obou typů táborů. Na tuto problematiku je v práci pohlíženo jak z pozice pořadatelů a vedoucích táborů, tak i dětí se zrakovým postižením, které se táborů účastnily, popřípadě z pohledu jejich rodičů. Zmíněný je i pohled intaktních dětí účastnících se tábora umožňujícího integraci. Pro naplnění stanoveného cíle byl použit kvalitativní typ výzkumu. Informace byly zjišťovány metodou dotazování, technikou strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Pro vyhodnocení rozhovorů byla užita metoda indukce, kdy jsem se prvotně vydala do terénu, kde jsem získávala informace. Ty jsem později porovnávala s informacemi získanými od dalších osob. Výsledky práce slouží jako přehled toho, co je pro daný typ tábora specifické, na co je třeba dát si pozor jak při výběru tábora dětmi či jejich rodiči, tak při jeho organizaci. V této práci je popsáno mnoho konkrétních nedostatků, které se v průběhu táborů mohou vyskytovat, ale také mnoho výhod které tábory poskytují dětem se zrakovým postižením, jejich rodičům, ale v rámci tábora umožňujícího integraci i dětem intaktním či vedoucím na takovémto táboře. Co se týká táborů umožňujících integraci, z výzkumu vyplývá, že je v první řadě třeba zaměřit se na výběr vhodného prostředí, kde bude tábor probíhat, na komunikaci mezi vedoucím a rodiči tak, aby vzájemně získali dostatek informací potřebných pro integraci. Podmínkou je vzájemná spolupráce rodičů a vedoucích tábora a zajištění kvalitního asistenta, který bude schopný smysluplně a kvalitně vyplnit čas dítěte se zrakovým postižením, nebude-li se moci účastnit některého z táborových programů. Stejně jako u táborů umožňujících integraci, i u táborů speciálních je třeba specifická příprava týkající se hlavně výběru prostředí a přípravě programu. Vzhledem k tomu, že pořadateli těchto typů táborů jsou z pravidla organizace zabývající se touto problematikou, odpadá zde nezbytnost osobního asistenta. Rodič cítí jistotu, že je jejich dítěti poskytována kvalitní odborná péče a děti mají možnost přijít do styku s vrstevníky se stejnými či podobnými problémy. Zároveň bývá součástí těchto táborů nácvik či zdokonalení schopností usnadňujících život člověku s postižením, což je považováno za velkou výhodu. V kapitole 5. Diskuse, jsou porovnávány jednotlivé oblasti zkoumání, mezi které patří příprava letního dětského tábora, informovanost členů týmu, začlenění dítěte do kolektivu, táborového programu a vlastního prostředí tábora, asistence, komunikace a obavy účastníků z nové zkušenosti. Konec kapitoly 6. Závěr, je pak věnován úvahám o zlepšení současné situace v oblasti letních dětských táborů pro děti se zrakovým postižením.
Historie a současnost dětských táborů v Moravských Budějovicích
BERKOVÁ, Monika
Bakalářská práce je zaměřena na historii a současnost dětských táborů v Moravských Budějovicích a organizace pracující s dětmi, které tyto tábory organizují. Cílem práce je zhodnotit a porovnat vybrané tábory na základě místa pobytu, ceny, délky pobytu atd. Srovnány jsou tábory farní, skautské, integrované a odborné. U jednotlivých táborů je nastíněn program, plánování, organizace tábora v současnosti a popsán je i jejich historický vývoj.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.